سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش

در خانه باز مي‌شود؛ مثل هميشه رأس ساعت، آقاي شوهر از در وارد مي‌شود. خنده‌اش مي‌گيرد. خبري هست؟ نه! هيچ‌ خبري نيست و نه قرار است باشد اما خانه مثل هميشه نيست. بچه‌ها هم حتي عوض شده‌اند. دلشان مي‌خواهد بي‌خود بخندند. مادر را كه نگاه مي‌كنند بيشتر خنده‌شان مي‌گيرد... چه خبر است؟


▪ ايستگاه
زن مثل هميشه نيست. از كنار آينه بي‌تفاوت نمي‌گذرد. مي‌ايستد. نگاهي به خود مي‌كند، به صورتش؛ به دايره گردي كه زيرگرد خستگي مخفي شده، و همه‌چيز از اينجا آغاز مي‌شود؛ از نگاه كردن به خود.
▪ مدار صفر درجه
نگاه كن، نه به آسمان و نه به زمين، بلكه به خودت. آن هم نه از روي عكس‌ها و ميان جمع پر هياهوي آدم‌هاي داخل فيلم، بلكه از صفحه آينه!
فرقي نمي‌كند اين نگاه را من با نشاني يك پدر به آينه بيندازم يا تو به نام يك مادر يا شما كه مادر بزرگ يا پدر بزرگ يا بچه اين خانه هستيد. وقتي من و شما در هر جايگاهي كه قرار گرفته‌ايم نگاهي تازه به خود مي‌‌اندازيم و قبل از اينكه ديگران ما را ببينند خودمان را مي‌بينيم، اتفاقي كه چون سكه‌اي با لب‌هاي كج در گلوي زندگي‌مان گير كرده؛ رها مي‌شود و ما را با خود مي‌برد...
يكي از اين راه‌ها تغيير نوع پوشش در خانه است. در حالي كه ادعا مي‌كنيم افراد خانواده بيشترين درجه اهميت را براي ما دارند، اما اگر اين طور است چرا ما بدترين پوشش را در ميان اين عزيزترين‌ها داريم؟ هر چند نمي‌توان انتظار داشت با كت و شلوار و لباس شب در خانه گشت اما بي‌تفاوتي كامل به لباس‌هايي كه مي‌پوشيم هم مي‌تواند رنگ و لعاب زندگي‌مان را بگيرد. اگر نمي‌‌خواهيد اين اتفاق بيفتد رموز زير را به خاطر بسپاريد.
۱) لباس‌هايتان را طبقه‌بندي كنيد
همان‌طور كه لباس‌هايتان را براي مراسم ختم، عروسي، مهماني‌هاي كوچك و بزرگ تقسيم‌بندي مي‌كنيد، اين برنامه‌ريزي را براي لباس‌هاي خانگي خود هم داشته باشيد، به اين صورت كه حتما لباسي براي نظافت خانه در نظر بگيريد. همچنين از پيشبند براي پخت غذا استفاده كنيد و به اين تقسيم‌بندي، لباس خواب را هم اضافه كنيد.
۲) هماهنگ بپوشيد
نگاهي به لباس‌هاي خانگي كه در كمد داريد بيندازيد و ببينيد كدام يك از اين بلوز و شلوارها مي‌توانند با همديگر پوشيده شوند و به قول معروف ست شوند. با اين نگاه، لباس‌هايي كه احتياج به كامل شدن را دارند انتخاب كنيد.
۳) حواستان به جنس لباس باشد
هر لباسي كه مي‌خريد بايد جنس خوبي داشته باشد. اما اين نكته درباره لباس‌هاي خانگي برخلاف تصور عموم مهم‌تر است چرا كه اين لباس‌ها بيشتر كثيف مي‌شوند و احتياج به شست‌وشوي بيشتري پيدا مي‌كنند. پس گول قيمت ارزان را نخوريد و سعي كنيد آنچه مي‌خريد جنس خوبي داشته باشد تا به زودي كهنه و بي‌رنگ و رو نشود.
۴) در خانه، رنگي‌تر بپوشيد
هر كدام از ما يك رديف رنگي خاص در ذهن داريم اما خانه فضايي است كه چهار ديواري بودن و اختياري بودنش اين اجازه و جرأت را به ما مي‌‌دهد تا رنگ‌هاي ديگر را هم امتحان كنيم و رنگ‌هاي جديد را هم كثيف كنيم و در نگاه ديگران به خودمان تغييري ايجاد كنيم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب